Forældresamarbejde betyder meget for barnets trivsel

Forældresamarbejde

I barnets indkøring og resten af vuggestuetiden bruger vi tid på at skabe et trygt og tillidsfuldt forhold til forældrene. Vi oplever, at et positivt samarbejde gør det nemmere for både forældre og personale at drøfte alle sider af barnets trivsel.

Vi tilbyder

• Opstartssamtale (inden første dag i vuggestuen)
  • 3 måneders samtale
  • Overleveringssamtale i kommende børnehave
  • Ekstra samtaler efter behov - dette kan både forældre og personale ønske.

Vi tror på, at alle forældre gør, hvad der er bedst for deres barn

Der er vores fornemmeste opgave at guide og vejlede ud fra vores faglige ekspertise.

I vuggestuen anser vi samarbejdet med jer som en vigtig forudsætning for, at jeres barn trives i vuggestuen. Vi opfordrer derfor også til deltagelse i de møder og arrangementer, der afholdes. Det er vigtigt for jeres barn, at I har god tid i afleverings- og afhentningssituationen. Henvend jer til personalet så vi ved, at barnet er blevet afleveret eller hentet på forsvarlig vis + ”tryk” barnet ind/ud på  komme-gå skærmen i alrummet. Denne skærm fungerer som evakueringsliste, hvis der skulle opstå brand, så det er vigtigt, at vi kan se om barnet er i vuggestuen eller ej.

Der skal altid siges farvel til sit barn, så barnet er klar over, at I er gået. Mange tænker, at det er smart at smutte når barnet ikke ser det, fordi det er blevet optaget af leg, men når barnet opdager det, vil det blive utrygt og ikke forstå, hvor I er. Bliver barnet ked af det under afleveringen, er I altid velkomne til at ringe og høre, hvordan det går.

Den daglige snak, når barnet bringes og hentes, er vigtig. Fortæl gerne hvis barnet f.eks. har sovet dårligt eller ikke har spist morgenmad. Ved afhentning fortæller vi så vidt muligt om barnets dag. Oplevelser og sovetider informerer vi desuden om på whiteboardet uden for stuen.

Forældremøder 1 gang om året

Vuggestuen afholder forældremøde 1 gang årligt. Udover valg til den kommende forældrebestyrelse, diskuterer vi emner, der berører børnenes hverdag, eller vi inviterer en oplægsholder, der fortæller om et relevant emne for vuggestuens målgruppe.